Prezidentom šaško, premiérom komediant

1. januára 2012, clovek, Politika

Hovorí sa, že aký volič, taký politik. Zmráka sa nad Slovenskom a jeho ľudom. Na stupnici sprostosti možeme zaujať popredné miesta.

O čom sú voľby na Slovensku? Občania sú masírovaní takzvanými celebritami, ktoré sa uchádzajú o ich hlasy. SaS-kári neváhali odsunúť svojich tzv. odborníkov, ale i odborníkov na nižšie pozície kvôli Krajcerovi. Televízna celebrita sa rozhodla, že ide do politiky riadiť štát. SaS pochopila ako pomerne mladá strana, že boj o voliča neznamená ponúknuť odborníkov a odborné riešenia, ale celebrity a populizmus. Preto sme mali tú časť vidieť zvŕtať sa napr. pani Nicholsonovú, ktorá pomerne škandalózne získala s nedostatočným vzdelaním a žiadnymi skúsenosťami v sociálnej oblasti lukratívnu stranícku, dobre platenú funkciu.

Príkladov by sa dalo nájsť mnoho. Či už reklamný mág v pozícii ministerstva hospodárstva, alebo ďalší reklamný mág na pozícii riadiacich a kontrolných orgánov v energetike. Po príklady som si zašiel do SaS, nakoľko v tejto strane nájdeme azda najviac škandalóznych politických nominácii. Problém je však širší! Kedysi urobila rovnakú chybu strana SDKU-SD, keď miesto na kandidátke venovala napr. Micheľovi. Šikovný futbalový arbiter, ale ako politik sa rovnal veľkej nule.

 

Kto bude riadiť tento štát? Komedianti? Novinári? Športovci? Tanečníci? Herci? Toto má byť inteligencia Slovenska, zložená z odborníkov z rôznych oblastí, ktorá má byť garanciou kvalifikovaných rozhodnutí v oblasti sociálnej alebo hospodárskej? Pardón, že si dovolím pochybovať o tom, že by skutoční odborníci boli lepší. Áno, boli.

Ibaže voliči na Slovensku sú natoľko sprosté stádo, že u nás voľby nikdy nevyhrá strana, reprezentovaná kvalifiovanými odborníkmi, ktorých má Slovensko dostatok. Slovenského voliča nezaujíma kvalifikovaný politik, ani program. Jeho zaujíma populizmus a celebrity. Stačí, ak sa na pár minút objaví na TV obrazovke Nora M. a televízia dosahuje rekordnú sledovanosť…

Preto by som upozornil tu  minoritnú, zrejme uvažujúcu časť voličov na jednu skutočnosť:

 

Dobre si všímajte, ktorá strana vám ponúka najviac populistických vylásení a celebrít! Všímajte si, kto najviac hovorí o tých druhých a používa populistické vyhlásenia o tom, ako bude bojovať nielen s korupciou, ale hoci i medzigalaktickým prachom! Toto sú novodobí zlatokopi, ktorí potrebujú len jediné: zaujať a dostať sa ku korytu. Ponúkajú však lacnú návnadu: novinárov, moderátorov, športovcov.

Chceme niekomu splniť americký sen? Chce sa tu niekto stať cez noc milionárom? Majú štát riadiť komedianti a klauni bez vzdelania, skúseností a praxe v odbornej sfére, ktorí sa dostanú k válovu za odmenu zavolebnú kampať a pomoc mecenášom, stojacim za stranou?

Ak áno, tak nič iné si ani nezaslúžime. Iba bohapusté a populistické vyhlásenia v médiách, mediálne kampane, pričom i naďalej budeme mať holý zadok, zatiaľ čo naše celebrity budú vychutnávať „plody“ svojej novej práce…