Založ si blog

Na 99 % je na Slnku elektrina

Na našej najjagavejšej hviezde zvanej Slnko je elektrina. Musi byt, lebo sa tam predsa svieti.

Hoci televizne reklamy zväčša využívam na odbehnutie na WC, politická reklama na 99 % čudo ma zastihla nepripraveného.

Z TV obrazovky na mňa čumí raz čudný fúzatý pán, inokedy čudná pani, ktorých sem-tam strieda kedysi môj obľúbený redaktor Pavlík, ktorý pred dlhou dobou odišiel na redaktorský dôchodok, aby si založil PR agentúru s Krajcerom na propagaciu politikov a inych „osobnosti“, či ešte lepšie „celebrít“ a iných „polobrít“.

Títo čudáci, či mi takmer nedovolili ísť na malú potrebu na mňa s poloúsmevom vyblafli niečo v tom zmysle, že na hviezde zvanej Slnko musí byť elektrina, lebo sa tam svieti.

Teda aby som bol presný, pokúšajú sa ma presvedčiť, že:
a) politici dali miliardy bankám 
b) ak nám politici zvýšia minimálnu mzdu, všetci sa budeme mať lepšie.

Za predpokladu, že by som mal minimálne 5,5 promile alkoholu vo svojej životodárnej tekutine, z politickej kampane toho čudného združenia, firmy či spolku, ktorá si hovorí 99 % by som pochopil asi toto:
a) politici poslali bankám v hotovosti či prevodom miliardy eúr
Keďže som ale triezvy, pochopil som to úplne inak.

Politická kapaň tohto politického subjektu si totiž myslí, že 99 % obyvateľstva sú zrejme totálne teľce. Buď budem teda ešte väčšie teľa, ako tých 99 %, alebo patrím medzi to 1 %, ktoré si myslí, že vláda nikomu nič neposlala, teda žiadne miliardy a žiadnym bankám. Nebudem sa opakovať, už som o tom písal napr. tu ……http://clovek.blog.pravda.sk/2011/11/06/zase-o-tucnom-grekovi/.

b) ak politici schvália občanom napr. 5 000 EUR, tak tu budeme mať druhé Švajčiarsko,
ako nám kedysi už ktosi sľuboval. Jednoducho povedané, 99 %- tní mecenáši nám tu vytvoria jediným zákonom štát blahobytu! Podľa týchto ľudí, ktorí by sa chceli dostať do NR SR stačí zvýšiť zákonom minimálnu mzdu a budeme sa všetci v prachoch kúpať! No nevoľ ich! Nebude treba pracovať, štát predsa schváli vyššiu minimálnu mzdu a ľudia na Slovensku budú znášať od radosti zlaté vajcia!

Asi mi niečo uniklo, ale toto je zrejme čistý a nefalšovaný populizmus. Slnko nesvieti preto, lebo na ňom je elektrina a ľudia nebudú mať dostatok peňazí preto, lebo sa zmení zákon o minimálnej mzde.
Opäť prišiel niekto, kto si myslí, že Slovač je dostatočne tupá na to, aby u nej zabrali staré a známe osvedčené metódy z lexikónu populizmu, ako si získať ich dôveru:
1. Hovor jednoducho
2. Hovor to, čo chcú počuť
3. Sľúb všetko
4. Tvrď, že už konečne prichádza zmena
5. Pridaj zopár tvári – moderátora, policajta, ženu z ľudu, baleťáka
6. (nepublikovateľné)

Akokoľvek sa snažím veriť, že Pavlík and Co. prichádza s dobrým úmyslom, nedarí sa. Milá tvár tej pani by ma aj presvedčila, keby som spoza jej ramena nevidel číhajúcich a nedočkavých šakalov. Pomyslených samozrejme.

Ak som niečo nepochopil, tak ma to veľmi mrzí. Ale akosi som prestal veriť tomu, ak ma ide niekto presviedča, že práve on je ten dobrý, iní sú zlí a on je tou zmenou. Zmenou k lepšiemu? Pochybujem.

 

 

Svätci Korčok a Pellegrini

24.03.2024

Pošle Korčok slovenských vojakov na Ukrajinu? Amnestuje Pellegrini spriaznené a blízke osoby ako kedysi Mečiar a Kováč?

2. pilier: Ako sme sa mohli mať, ale nemáme

18.03.2024

Malo to byť veľkolepé, dopadlo to ako vždy. Namiesto sľubov sa miliardy eur presunuli do rúk špekulantov.

Aké práva majú deti v rakúskej nemocnici

04.03.2024

Nepochybujem, že sme čiernou dierou Európy. Akýmsi totalitným skanzenom, kde ľudské práva a právne istoty mnohokrát existujú len na papieri.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

clovek

Iba človek. Jeden z milióna. Netvrdí, že má patent na pravdu. Je človek z mäsa a kostí a robí chyby, mýli sa. Pomenuje to čo vidí a čo si myslí. Oslovuje tých, ktorí odmietajú násilie a preferujú konštruktívnu diskusiu. Váži a rešpektuje človeka, bez ohľadu na farbu, výšku, akúkoľvek príslušnosť. Ak niekoho kritizuje, neznamená to, že si ho neváži alebo nemá rád. Napíše, čo momentálne cíti a vôbec netvrdí, že nezmení názor pod ťarchou argumentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 104
Celková čítanosť: 380371x
Priemerná čítanosť článkov: 3657x

Autor blogu

Kategórie