Založ si blog

To tu už nikto nič negarantuje?

Téma: vydarenosť telekomunikačných mobilných oligopolistov, alebo vtipnejší vyhráva.
Poradí mi niekto? Som zúfalý.Už si neviem pomôcť. Slovensko je malý trh a oligopolný podnikateľ si tu robí, čo chce. Inštitúcie, toré majú zastupovať občana s oligopolistami podpisujúä pakty o neútočení, Slovák zase sám o sebe nie je dostatočne asertívny a nevie si presadzovať svoj záujem. Ale aj keď vie, telekomunikačný operátor sa nahlúplo usmieva a ďakuje za dlhoročnú priazeň.
Spomeniem pár príkladov a v závere uvádza prosbu.

Problém menom ORANGE, a.s.

Som viac ako 15 ročným klientom. Okrem tohto čísla fakt nepociťujem, že by som mal nejaké privilégiá z vernosti, ale OK, celkom by mi stačilo čestné konanie.
Zavolal som na linku zákazníkom, aby som si:
a) deaktivoval službu, za ktorú som mesačne platiť cca 1.50 €
b) aktivoval služnu, za ktorú som mal mesačne platiť sumu vyše 20,00 €
Telefonát bol úspešný, deaktivácia a aktivácia bola telefonistom potvrdená. Úspech! Nie však nadlho.
Niekoľko mesiacov mi operátor faktúroval nielen aktivovanú službu, ale i deaktivovanú!!! Napísal som sťažnosť, požiadal o vysletlenie a vrátenie neoprávnene faktúrovanej deaktivovanej služby.
Odpoveď? Moju sťažnosť/reklamáciu mi nemôžu uznať a peniaze nevrátia, pretože v danom čase vôbec neevidujú telefonický hovor, v ktorom som mal faktúrovanú službu deaktivovať…..?! 
Moja odpoveď: Poďakoval som sa za podivuhodný výsledok „akože“ reklamácie, ako aj za vcelku spokojné využívanie služby, ktorú som mesiace platil, ktorá mi bola poskytovaná a ktorú som si aktivoval počas toho „neexistujúceho“ hovoru, cez ktorý som si „akože“ nedeaktivoval službu. 
(PS: schválne uvádzam sumy pre ilustráciu, že mi išlo o princíp a nie o cca 6 EUR. Toľko je však zrejme pre mobilného operátora hodnota klienta. 6 eúr.)

 

Problém menom TELECOM, a.s.( T-Mobile)

Ale Oragne v tom nie je zrejme sám.
Zákazníkom T-Mobilu, teraz Telecomu a predtým Eurotelu, som cca 9 rokov. Síce menej, ale pocit vernosti minimálny.
Problém u tohto operátora: Navštím centrum zákazníkov, tam ma zlomia na zmenu paušálu a ja si hrdo mením staré paušály za nové. Aj s telefónmi. Čakám na kuriéra, kuriér prichádza, podpisujem zmluvy, preberám telefóny.  Zatiaľ všetko OK. Prekvapenie prichádza: zrazu mi telefón nefunguje. Rozumej starý paušál asi neučinný, nový ešte neúčinný. Dva dni v off-line vákuu napriek podpísanej zmluve. Prečo mi neponechali aktívny starý paušál a nepočkali do aktivácie nového, neviem. Ani oni nevedia. Problém vyriešený úsmevom cez telefón s prianím pekného dňa…..
Tak ja vykonám uhradu o deň neskôr a s úsmevom platí vyše 2 EUR penále a operátor si 48 hodín nerobí ťažkú hlavu. Prejav oligopolizmu ako z učebnice.

O2? Žiaľ zatiaľ nie

Dátovú sieť potrebujem mať k dispozícii všade. O2 mi v tomto zatiaľ nepomôže, hoci sa snaží a zatiaľ pokrýva potreby len časti populácie.
Ak dobudujú pokrytie, bude váhať a so mnou niekoľko desiatok ďalších. A možno stoviek.

 

Záverom stručné odporúčanie pre O2, resp. potenciálneho štvrtého mobilného operátora:

Keď vtáčka lapáte, pekne mu spievate. Veľmi si ale želám, aby tento váš spev znel neustále.
Aby ste ukázali, že kultúru vo vzťahu k zákazníkom uskutočňujete aj v praxi, nielen na papieri.
Aby ste sa nespoliehali na to, že skostnatelý Slovák len obťiažne mení svoje zvyky, je v podstate konzervatívny a čosi teda aj vydrží.
Aby ste nás, spotrebiteľov, nenútili do pozície, že vám, operátorom máme veľmi pekne ďakovať za to, že nám umožníte, aby sme svoje ťažko zarobené peniaze mohli poslať vám.

PS: nechápem, prečo tú globalizáciu nepociťujeme všade. Prečo si nemôžem za výhodných podmienok aktivovať paušál u AT&T, či inde bez toho, aby tu niekto netáral o tom zázračne výnosnom a tak komplikovanom slove „roaming“, pri ktorom si vzhľadom na jeho cenu predstavujem, že môj hovor naloží ťažko pracujúci operátor na chrbárt a dopraví ho napr. do Českej republikovi účastníkovi, ktorému volám. Najmä v čase dnešnej technologickej evolúcie.

(….ale som si uľavil)

 

Svätci Korčok a Pellegrini

24.03.2024

Pošle Korčok slovenských vojakov na Ukrajinu? Amnestuje Pellegrini spriaznené a blízke osoby ako kedysi Mečiar a Kováč?

2. pilier: Ako sme sa mohli mať, ale nemáme

18.03.2024

Malo to byť veľkolepé, dopadlo to ako vždy. Namiesto sľubov sa miliardy eur presunuli do rúk špekulantov.

Aké práva majú deti v rakúskej nemocnici

04.03.2024

Nepochybujem, že sme čiernou dierou Európy. Akýmsi totalitným skanzenom, kde ľudské práva a právne istoty mnohokrát existujú len na papieri.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 18:50

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

clovek

Iba človek. Jeden z milióna. Netvrdí, že má patent na pravdu. Je človek z mäsa a kostí a robí chyby, mýli sa. Pomenuje to čo vidí a čo si myslí. Oslovuje tých, ktorí odmietajú násilie a preferujú konštruktívnu diskusiu. Váži a rešpektuje človeka, bez ohľadu na farbu, výšku, akúkoľvek príslušnosť. Ak niekoho kritizuje, neznamená to, že si ho neváži alebo nemá rád. Napíše, čo momentálne cíti a vôbec netvrdí, že nezmení názor pod ťarchou argumentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 104
Celková čítanosť: 380128x
Priemerná čítanosť článkov: 3655x

Autor blogu

Kategórie