Založ si blog

To tu už nikto nič negarantuje?

Téma: vydarenosť telekomunikačných mobilných oligopolistov, alebo vtipnejší vyhráva.
Poradí mi niekto? Som zúfalý.Už si neviem pomôcť. Slovensko je malý trh a oligopolný podnikateľ si tu robí, čo chce. Inštitúcie, toré majú zastupovať občana s oligopolistami podpisujúä pakty o neútočení, Slovák zase sám o sebe nie je dostatočne asertívny a nevie si presadzovať svoj záujem. Ale aj keď vie, telekomunikačný operátor sa nahlúplo usmieva a ďakuje za dlhoročnú priazeň.
Spomeniem pár príkladov a v závere uvádza prosbu.

Problém menom ORANGE, a.s.

Som viac ako 15 ročným klientom. Okrem tohto čísla fakt nepociťujem, že by som mal nejaké privilégiá z vernosti, ale OK, celkom by mi stačilo čestné konanie.
Zavolal som na linku zákazníkom, aby som si:
a) deaktivoval službu, za ktorú som mesačne platiť cca 1.50 €
b) aktivoval služnu, za ktorú som mal mesačne platiť sumu vyše 20,00 €
Telefonát bol úspešný, deaktivácia a aktivácia bola telefonistom potvrdená. Úspech! Nie však nadlho.
Niekoľko mesiacov mi operátor faktúroval nielen aktivovanú službu, ale i deaktivovanú!!! Napísal som sťažnosť, požiadal o vysletlenie a vrátenie neoprávnene faktúrovanej deaktivovanej služby.
Odpoveď? Moju sťažnosť/reklamáciu mi nemôžu uznať a peniaze nevrátia, pretože v danom čase vôbec neevidujú telefonický hovor, v ktorom som mal faktúrovanú službu deaktivovať…..?! 
Moja odpoveď: Poďakoval som sa za podivuhodný výsledok “akože” reklamácie, ako aj za vcelku spokojné využívanie služby, ktorú som mesiace platil, ktorá mi bola poskytovaná a ktorú som si aktivoval počas toho “neexistujúceho” hovoru, cez ktorý som si “akože” nedeaktivoval službu. 
(PS: schválne uvádzam sumy pre ilustráciu, že mi išlo o princíp a nie o cca 6 EUR. Toľko je však zrejme pre mobilného operátora hodnota klienta. 6 eúr.)

 

Problém menom TELECOM, a.s.( T-Mobile)

Ale Oragne v tom nie je zrejme sám.
Zákazníkom T-Mobilu, teraz Telecomu a predtým Eurotelu, som cca 9 rokov. Síce menej, ale pocit vernosti minimálny.
Problém u tohto operátora: Navštím centrum zákazníkov, tam ma zlomia na zmenu paušálu a ja si hrdo mením staré paušály za nové. Aj s telefónmi. Čakám na kuriéra, kuriér prichádza, podpisujem zmluvy, preberám telefóny.  Zatiaľ všetko OK. Prekvapenie prichádza: zrazu mi telefón nefunguje. Rozumej starý paušál asi neučinný, nový ešte neúčinný. Dva dni v off-line vákuu napriek podpísanej zmluve. Prečo mi neponechali aktívny starý paušál a nepočkali do aktivácie nového, neviem. Ani oni nevedia. Problém vyriešený úsmevom cez telefón s prianím pekného dňa…..
Tak ja vykonám uhradu o deň neskôr a s úsmevom platí vyše 2 EUR penále a operátor si 48 hodín nerobí ťažkú hlavu. Prejav oligopolizmu ako z učebnice.

O2? Žiaľ zatiaľ nie

Dátovú sieť potrebujem mať k dispozícii všade. O2 mi v tomto zatiaľ nepomôže, hoci sa snaží a zatiaľ pokrýva potreby len časti populácie.
Ak dobudujú pokrytie, bude váhať a so mnou niekoľko desiatok ďalších. A možno stoviek.

 

Záverom stručné odporúčanie pre O2, resp. potenciálneho štvrtého mobilného operátora:

Keď vtáčka lapáte, pekne mu spievate. Veľmi si ale želám, aby tento váš spev znel neustále.
Aby ste ukázali, že kultúru vo vzťahu k zákazníkom uskutočňujete aj v praxi, nielen na papieri.
Aby ste sa nespoliehali na to, že skostnatelý Slovák len obťiažne mení svoje zvyky, je v podstate konzervatívny a čosi teda aj vydrží.
Aby ste nás, spotrebiteľov, nenútili do pozície, že vám, operátorom máme veľmi pekne ďakovať za to, že nám umožníte, aby sme svoje ťažko zarobené peniaze mohli poslať vám.

PS: nechápem, prečo tú globalizáciu nepociťujeme všade. Prečo si nemôžem za výhodných podmienok aktivovať paušál u AT&T, či inde bez toho, aby tu niekto netáral o tom zázračne výnosnom a tak komplikovanom slove “roaming”, pri ktorom si vzhľadom na jeho cenu predstavujem, že môj hovor naloží ťažko pracujúci operátor na chrbárt a dopraví ho napr. do Českej republikovi účastníkovi, ktorému volám. Najmä v čase dnešnej technologickej evolúcie.

(….ale som si uľavil)

 

Hmotná zodpovednosť úradníkov?

03.01.2017

Ako by ste prijali hmotnú, resp. i trestno-právnu zodpovednosť úradníkov? Nejde ani tak o pochybenia, ale o nečinnosť. Mýliť sa je ľudské. Ale nekonať je nezodpovedné. Uvediem príklad zo viac »

Škoda Matoviča. Cicciolina Nicholsonová to istí.

20.03.2016

A tak som sa tešil. Matovič predsedom najvyššieho zákonodárneho zboru Slovenskej republiky. Áno, vznešene by to znelo. Rozgajdaný chlap bez kravaty, s egom minimálne vo výške 122 miliónov... viac »

Už si delia korytá: kauzy Nicholsonovej a Sulíka

09.03.2016

Ešte urny nevychladli a už si delia korytá. Chápem, že portál typu "topky" je populistický plátok, ale pomohol stredo-pravému spektru a súčasne skúša reakcie verejnosti tým, že zverejňuje viac »

parkovanie, parkovisko, auto, bratislava

Komunikácia o zavedení parkovania v Bratislave nefunguje, tvrdia poslanci

28.03.2017 23:13

Bratislavskí poslanci prerokujú návrh dodatku Štatútu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, ktorý súvisí s parkovacou politikou.

putin, ruhani

Putin a Rúhání vyjadrili z Kremľa podporu Damasku

28.03.2017 21:35

Rusko a Irán preferujú riešenie sýrskej krízy politickými a diplomatickými prostriedkami a podporujú úsilie Damasku v boji proti terorizmu.

Biely dom, Washington, Obama

Pri Bielom dome zadržali podozrivého muža s balíkom

28.03.2017 21:25

Pri Bielom dome zadržali muža, ktorý niesol balík a mal podozrivé vyjadrenia.

Neil Gorsuch, trump

Trump podpísal dekrét, ktorým končia ekologické regulácie

28.03.2017 21:04

Prezident USA Donald Trump podpísal nariadenie, ktorým zrušil či obmedzil reguláciu na ochranu životného prostredia.

clovek

Iba človek. Jeden z milióna. Netvrdí, že má patent na pravdu. Je človek z mäsa a kostí a robí chyby, mýli sa. Pomenuje to čo vidí a čo si myslí. Oslovuje tých, ktorí odmietajú násilie a preferujú konštruktívnu diskusiu. Váži a rešpektuje človeka, bez ohľadu na farbu, výšku, akúkoľvek príslušnosť. Ak niekoho kritizuje, neznamená to, že si ho neváži alebo nemá rád. Napíše, čo momentálne cíti a vôbec netvrdí, že nezmení názor pod ťarchou argumentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 154129x
Priemerná čítanosť článkov: 2752x

Autor blogu

Kategórie